+48 94 314 81 10 polonez@msu.pl Rezerwacja 519 339 452

Regulamin

  

REGULAMIN OŚRODKA SANATORYJNO – WYPOCZYNKOWEGO POLONEZ W DĄBKACH

 

Szanowni Państwo,

prosimy o zapoznanie się i przestrzeganie Regulaminu Ośrodka, służy on zapewnieniu Państwu spokojnego i bezpiecznego pobytu.

  1. Postanowienia ogólne:
  • Goście korzystający z usług Ośrodka zobowiązują się do przestrzegania zasad niniejszego regulaminu, przepisów BHP, przeciwpożarowych i porządkowych  oraz  w sytuacjach wyjątkowych stosowania się do zaleceń dyrektora Ośrodka.
  • Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z nieprzestrzegania przez Gościa zasad i zarządzeń zawartych w Regulaminie.
  • Ośrodek świadczy usługi zgodnie ze swoją kategorią i standardem.

Ośrodek zapewnia:

  • warunki pełnego i nieskrępowanego wypoczynku Gościa;
  • bezpieczeństwo pobytu, w tym ochronę danych osobowych Gościa;
  • profesjonalną obsługę w zakresie wszystkich usług świadczonych w Ośrodku;
  • sprzątanie pokoju/domku i wykonanie niezbędnych czynności naprawczych w obecności  Gościa, lub podczas jego nieobecności, gdy wyrazi na to zgodę;
  • dostęp do informacji dotyczących okolicznych atrakcji turystycznych;
  • możliwość uczestnictwa w programie kulturalno- oświatowym;
  • możliwość korzystania z wycieczek za odpłatnością;
  • dostęp do zabiegów fizjoterapeutycznych wg wykupionego pakietu

   

  • W Ośrodku obowiązuje cisza nocna trwająca od godziny 22.00 do 6.00.
  • Ośrodek przyjmuje gości z psami wyłącznie w domkach letniskowych za opłatą wg cennika ośrodka .Zasady pobytu w obiekcie  z psem  określa  odrębny  regulamin.
  • W jadalni Ośrodka mogą przebywać wyłącznie osoby mające wykupione  posiłki. Posiłki serwowane są o wyznaczonych godzinach. Wynoszenie posiłków z jadalni jest zabronione. Każdy wyniesiony posiłek zostanie doliczony do rachunku Gościa zgodnie z obowiązującym cennikiem
  • W pokojach/domkach obowiązuje bezwzględny zakaz używania własnych grzałek, grzejników oraz innych urządzeń grzewczych i elektrycznych ,które nie stanowią  wyposażenia pokoju/domku.
  • W okresie od 01 czerwca do 15 września korzystanie z grzejnika w domku wyłącznie za dodatkową opłatą według cennika Ośrodka.
  • Za zgubiony klucz obowiązuje opłata według cennika Ośrodka.
  • W obiekcie można skorzystać z dodatkowych usług: prania rzeczy osobistych, wypożyczenia dodatkowego ręcznika oraz  wymiany pościeli za opłatą według cennika Ośrodka.
  • Gość / kuracjusz odpowiada materialnie za wyposażenie w pokoju /domku, w którym przebywa.
  • Wszelkie zastane w dniu zamieszkania w pomieszczeniu hotelowym /domku uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów , wyposażenia i urządzeń technicznych powinny być zgłaszane natychmiast  w Recepcji Ośrodka. W przypadku braku zastrzeżeń do stanu technicznego oraz jakości wyposażenia uznaje się że wszystkie urządzenia i wyposażenie pokoju/domku są w dobrym stanie i są niezniszczone . Brak takiego zgłoszenia oznacza brak zastanych usterek.
  • Gość / kuracjusz ponosi pełną odpowiedzialność materialną za uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych w Ośrodku, które powstały z jego winy, bądź w wyniku niewłaściwego użytkowania lub niezabezpieczenia powierzonego mienia.
  • W razie stwierdzenia zabrudzeń lub zniszczeń wyposażenia pokoju/domku, pobrana zostanie opłata umożliwiająca pokrycie kosztów usunięcia tychże zabrudzeń bądź zniszczeń do wysokości rzeczywistych kosztów lub faktycznie poniesionych przez obiekt.
  • W przypadku jeżeli uszkodzony został jakikolwiek element wyposażenia lub urządzenia w pomieszczeniu hotelowym,albo domku letniskowym  lub jeśli powstała awaria czy uszkodzenie jest wynikiem zawinienia Klienta ,Klient zobowiązany jest pokryć koszty naprawy powstałego uszkodzenia.
  • Ośrodek może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas ostatniego pobytu rażąco naruszył Regulamin.
  • Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za niedogodności spowodowane przez przyczyny niezależne np. przerwy w dostawie prądu, wody. 
  • Pobyt dzieci na terenie obiektu wyłącznie pod opieką rodziców lub opiekunów.?

 

     2.  Zasady  rezerwacji:

  • Rezerwacja nosi miano gwarantowanej, jeśli zostanie wpłacona zaliczka w wysokości 30% wartości. Brak zaliczki może skutkować anulowaniem rezerwacji.
  • Warunki anulowania rezerwacji: *bezkosztowej anulacji pobytu można dokonać do 1 miesiąca przed planowanym rozpoczęciem pobytu w OSW Polonez
  • *Ośrodek potrąci z zaliczki 50% jej wartości, gdy Klient dokona anulacji między 1 miesiącem, a 14 dniami przed planowanym rozpoczęciem pobytu w Ośrodku.
  • * w przypadku anulacji rezerwacji w terminie krótszym niż 14 dni przed planowanym rozpoczęciem pobytu, wpłacona zaliczka nie będzie zwracana.
  • Termin rezerwacji może być zmieniony na 30 dni przed przyjazdem tylko w przypadku jeśli Ośrodek dysponuje wolnymi miejscami.
  • W przypadku anulacji rezerwacji po zmianie  terminu pobytu ,terminem wiążącym do rozliczenia kosztów jest  pierwotny termin rezerwacji przed zmianą daty pobytu.

 

     3.   Zasady wynajmu:

  • W Ośrodku obowiązuje doba hotelowa, trwająca od godziny 16.00 w dniu przyjazdu do godziny 10.00 w dniu wyjazdu.
  • Wszystkie pakiety pobytowe  są  z pełnym wyżywieniem  , rozpoczynają  się kolacją  w dniu przyjazdu , a kończą się  śniadaniem w dniu wyjazdu.
  • Zakwaterowanie Gościa odbywa się po okazaniu dokumentu tożsamości i dokonaniu czynności meldunkowych w Recepcji.
  • Wiek dziecka liczony jest na dzień opuszczenia ośrodka.
  • Dopłaty za pobyt, oraz opłata klimatyczna pobierana jest na miejscu w Recepcji  w ciągu pierwszych 3 dni pobytu.
  • Obowiązuje  opłata uzdrowiskowa w wysokości określonej Uchwałą Rady Gminy Darłowo na 2025r w wysokości 4 zł od osoby za każdy dzień pobytu.
  • W przypadku rezygnacji z pobytu w trakcie jego realizacji Ośrodek nie dokonuje zwrotu kosztów za niewykorzystany pobyt.
  • W miarę możliwości Ośrodek uwzględnia życzenie przedłużenia pobytu Gościa.

 

     4.    Zasady korzystania z obiektu:

  • Na terenie Ośrodka dla gości znajduje się parking  niestrzeżony, płatny według cennika Ośrodka. Wjazd i parkowanie za zgodą  pracownika Recepcji  na wskazanym miejscu parkingowym. Sanatorium Uzdrowiskowe „Polonez” nie ponosi odpowiedzialności za pozostawione pojazdy ich  utratę lub uszkodzenia ani za znajdujące się w nich mienie.
  • Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za utratę gotówki  lub przedmiotów wartościowych należących do klienta pozostawionych w pokoju lub domku letniskowym.
  • Ilość osób przebywająca w pokoju/ domku nie może być większa od ilości osób zgłoszonych w czasie meldunku. Koszt pobytu tychże osób, ponosi osoba zameldowana.
  • Gość Ośrodka nie może przekazać pokoju innej osobie, nawet gdy jego termin pobytu się nie zakończył.
  • Osoby odwiedzające mają obowiązek zgłosić swoją obecność w Recepcji. Odwiedziny mogą odbywać się w godzinach: 10.00 – 20.00.
  • Niedozwolone jest przebywanie gości w pokojach mieszkalnych .Odwiedzający mogą przebywać wyłącznie w pomieszczeniach ogólnodostępnych .
  • W dniu wyjazdu należy zdać klucz w Recepcji, po uprzednim odbiorze pokoju/domku przez pokojową.
  • Przed opuszczeniem Ośrodka należy rozliczyć się za korzystanie z dodatkowych usługi i zdać wypożyczony sprzęt.
  • Spożywanie na terenie Sanatorium napojów alkoholowych przez kuracjuszy / gości  jest zabronione.  Nie dotyczy to sprzedaży i podawania tych napojów w wyznaczonych miejscach podczas imprez plenerowych organizowanych na terenie obiektu  oraz w Kawiarni Ośrodka .   
  • Na terenie całego obiektu, w pokojach, na balkonach i w pozostałych pomieszczeniach Ośrodka obowiązuje bezwzględny zakaz palenia tytoniu i  e-papierosów zgodnie z ustawą o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych z dnia 9 listopada 1995r Dz.U. z 1996r Nr 10 ,poz.55 z późn.zm.
  • Art.13 ust.2 ustawy stanowi: Kto pali wyroby tytoniowe , nowatorskie wyroby tytoniowe lub papierosy elektroniczne wbrew postanowieniom art.5  w miejscach objętych zakazami ,podlega karze grzywny do 500 zł. Postępowanie jest prowadzone w trybie przepisów o postępowaniu w sprawach o wykroczenia.  Nieprzestrzeganie zakazu palenia papierosów i wyrobów tytoniowych w pokoju ,holu lub na  balkonie jest równoznaczne z wyrażeniem przez gościa zgody na pobranie opłaty za przeprowadzenie odświeżenia  pomieszczenia  w wysokości 500 zł.
  • W przypadku nie stosowania się do zapisów regulaminu w zakresie przeciwpożarowym a skutkującym bezzasadnym przyjazdem straży pożarnej gość/kuracjusz będzie obciążony kosztami w wysokości 500 zł lub kosztami takiej akcji.
  • Gość jest zobowiązany do przestrzegania czystości i porządku w obiekcie i jego otoczeniu.
  • Przedmioty/rzeczy pozostawione przez wyjeżdżającego Gościa będą przechowywane w depozycie Ośrodka przez okres 1 miesiąca. Na prośbę gościa mogą być odesłane na wskazany adres na koszt adresata. W przypadku braku dyspozycji po okresie 1 miesiąca pozostawione przedmioty/rzeczy zostaną zutylizowane.

 

       5.     Postanowienia końcowe:

  • Regulamin Ośrodka jest dostępny na stronie internetowej oraz w Recepcji Ośrodka Sanatoryjno – Wypoczynkowego  POLONEZ.
  • Osoby naruszające zasady niniejszego regulaminu mogą zostać zobowiązane do opuszczenia Ośrodka bez zwrotu kosztów.
  • Dokonując rezerwacji terminu klient wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r o ochronie danych osobowych ( Dz.U.Nr 133 poz.883) . Rezerwującemu przysługuje prawo wglądu do swoich danych osobowych i ich aktualizacja. 
  • Prawem właściwym dla sporów wynikających z realizacji postanowień niniejszego Regulaminu jest prawo polskie. Ewentualne spory rozstrzygane będą polubownie, a w przypadku braku porozumienia sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby  obiektu.

 

                  REGULAMIN OBOWIĄZUJE OD  01.01.2025r. - 31.12.2025r.

                  Dyrektor OSW Polonez

 


więcej

Skontaktuj się z nami
Rozumiem
Dane kontaktowe

tel. +48 94 314 81 10
e-mail: polonez@msu.pl
Ośrodek Sanatoryjno-Wypoczynkowy „POLONEZ” Sanatorium Uzdrowiskowe

ul. Darłowska 8
76-156 Dąbki